Torp och lite annat

Igår måndag åkte jag o syrran till Torp. Köpte lite smågrejer till kusinbarnen Hjalmar och Klara eftersom vi skulle skicka en present till deras storasyster som fyller år... Måste ju va rättvist! =) Syrran som inte gillar klädbutiker o som jag inte har sett i klänning på mååånga år... hon köpte en jättefin klänning! =) Jag köpte lite smågrejer, en billig ring och en väääldigt tidig studentpresent.
När vi kom in till stan var det 40 min tills bussen hem gick. Vi tänkte då att det var smart att utnyttja tiden till att handla mat på Willys. Fastnade dock lite vid videofilmerna på slutet, köpte 3st för 99kr. Självklart e jag lika duktig på att välja kassa som alltid. Damen framför hade ett berg med varor och hon och expediten skulle tydligen mer eller mindre utbyta resept med varandra över disken innan hon var klar. När våra varor äntligen var färdigpackade fattade vi först inte hur vi skulle komma ut, för de hade dratt ner de där "järngallren" som de har när de stänger butiken... Naturligtvis missade vi bussen med en minut!
Det var en riktig surpuppa till carro som kånkade tunga kassar i T-shirt (det var lite kallt) upp för Kapellebacken. Men hem kom vi ju iaf, och hittade i brevlådan varsina vykort från föräldrarna.

Idag tisdag vaknade jag till ljudet av dammsugaren. Min syster skulle haft besök, hon är inte alltid så ivrig med dammsugaren annars. =) Daniel Johnsson sms:ade och frågade om jag ville hänga med honom ut till Torp. Mötte honom i stan och gick för att väga mitt paket med presenter till kusinbarnen. Helt galet vad många frimärken det krävdes! ÅTTA STYCKEN! Sedan gick vi till rådhuscafét och fikade med Paulin som hade lunchrast. Därefter tog jag och Daniel expressbussen till Torp. Jag köpte inte mer än en glass men det var skoj att bara gå runt och småprata med nån. Johnsson däremot fick uträttat några ärenden och det var ju bra! =)
När vi skulle åka hem nämnde jag att jag skulle fixa tacos till middag hemma... Därmed fick jag en middagsgäst, och det var ju trevligt! =)
Ikväll har jag o syrran kollat på en av mina nyinköpta filmer "I am David." Tyckte den var helt okej för 33 kr! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0