Fjorden, grillning och strandpromenad

I lördags var jag nere på fjorden en sväng och kikade lite med Lisa.
Skoj när det e lite liv och rörelse på stan men ut över det är det inte en så stor grej som man tycker när man e liten tonåring... Fick en ros av Socialdemokraterna. Kul att de har vettiga satsningar emellanåt! =)

Gick ner på tivoliområdet och mumsade i oss lite sockervadd samt slängde bort en tjuga på spel...
I museiparken spelade ett stackars hårdrocksband med ytterst lite publik. Stannade till och lyssnade en liten stund. Tyckte de var helt okej egentligen. Har ingen aning om vad texterna handlade om dock. =) Hjälpte iaf till att höja publikantalet rätt mycket! =) Stackarna hade fått sämsta spelningstiden! =)
Donken stod för lunchen denna dag. Var ingen hit alls! Slängde hälften...
Gick till Willys och köpte en cider som jag skulle ha med ut till Simon i Herrestad... Idiot som man e lyckades man missa bussen med typ en minut..! Men bättre sent än aldrig kom jag ut till Simon och vännerna. Sofie, jag, Simon, Oskar och Hans-Peter grillade flintastek och majskolvar... och vet ni, hasselbackspotatis e riktigt smarrigt! =) Spelade ett pinsamt spel och hade trevligt tillsammans.

Sofies pappa ställde upp och skjutsade in oss till stan. Hejade på lite bekanta och drog upp och ner längs Kungsgatan... Efter lite obeslutsamhet drog vi till en krog med uteservering, fem minuter innan de började ta betalt för inträde... man e la fattig student! ;o) Sällskapet var trevligt men regnskurarna (vi fick inte plats under taket) lockade mig hemåt... Hans var kvällens gentleman och följde mig ända hem! =) TACK!

image37Idag söndag blev syrran oväntat plödsligt upphämtad av en kompis och drog iväg på 1-årskalas... Jag blev då själv utan planer för dagen. Går ju inte an så jag stack ner till fastern o käkade lasagne. Sen pallade vi oss ut i blåsten och gick strandpromenaden. Tyckte båda det var skönt att komma ut lite. Blev en långpromenad! Inte illa av fastern på 80 bast! Stannade till på Konditori Snäckan och tog en glass. Härligt!


Det fanns en skylt på bergväggen som jag tyckte beskrev precis vad jag känner när jag får komma ut till havet. Finns få ställen som ger mig sån ro i själen.

Ikväll har syrran och jag glott på tv och tagit det väldigt lugnt.

Får se vad som händer imorgon. Jag e sugen på att åka ut till Torp och shoppa lite, men det e inte syrran... Kanske blir att man åker ensam, jag vet inte.
Ska lägga mig innan kl 4 inatt tänkte jag så... God natt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0