19/7 - 23/7

Torsdag den 19e

kom Magdalena på en fika hemma hos mig. (Magdalena och jag bodde vägg i vägg och delade badrum i höstas.) Vi åt chokladpudding och drack te samt uppdaterade varandra på det senaste. =)

Fredag den 20e åkte jag hem och sov lite efter att ha jobbat natten. Sedan åkte jag och Maria ut till A6 för att leta bröllopspresent till bröllopet dagen därpå. Trodde det skulle gå rätt smidigt för vi hade lite idéer men beslutsångesten och tveksamheten letade sig fram, så det tog ett litet tag innan vi kunde bestämma oss. Jag köpte även lite grejer till mig själv: 4st svarta stolsdynor till mina köksstolar (som förhoppningsvis oxå ska bli svarta en dag) och ett par skojiga skor. =)


Efter shoppingrundan körde Maria och lämnade av mig hemma hos Cissi. Hade inte varit hemma hos henne innan så det var extra roligt att få se hur hon bor och så (även om hon flyttar om ett par veckor =)). Cissi fixade varma mackor o te som smakade mums. Sedan åkte vi ner till stan och hyrde film. Tecknat med mycket moral blev det, Hajar som hajar! =)

Lördag den 21e stod det bröllop i almanackan.
Efter att jag krånglade lite med att lämna tillbaka filmen som jag och Cissi hyrde dagen innan så kom vi tillslut iväg. Maria hade bil så vi hämtade även upp Hanna (en klasskompis på kortebo) när vi tillslut hittade dit. Efter ett par felkörningar så var vi rätt stressade över om vi skulle hinna i tid till vigseln. Det gjorde vi som tur var!
Anna (klasskompis från kortebo) och Jakob vigdes i Mellby kyrka utanför Eksjö. De var såå fina! Mellan Vigsel och öppet hus åkte jag med Maria till hennes systers och svågers sommarstuga mitt ute i skogen. Vi fikade, spelade kort och åt korv med bröd. Jag hade med mig ett paket Uddevallare = sveriges godaste korv! =P Öppet hus med tårta och tal var också trevligt. Mycket skoj att träffa gamla klassisar oxå!

Söndag den 22e hade jag bokat biljett hem till Uddevalla. Det som inte fick ske skedde när jag tidsoptimist som jag är sprang till bussen som skulle ta mig ner till stationen... Jag missade den!! Panik! Kom på att Maria fortfarande hade sina föräldrars bil så jag ringde henne med andan i halsen. Som en räddande ängel kom hon farande, mot enkelriktning och allt..! =P Jag hann med tåget och kom hem till gamla Uddevalla där syrran mötte mig vid tåget.

Måndag den 23e är det idag. Dagen har nyss börjat men jag är redan en lagning (i tanden) rikare och 992 kr fattigare!!! Någon måste göra något åt de där tandläkarkostnaderna, och det snart! Jag blir ruinerad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0