Grillat och fika

Onsdag den 25e samlades gänget ute hos Sofie för att grilla. Mumsigt med grillat, det hör liksom sommaren till! En annan sak som man heller inte kan vara förutan är kubbspel, så det blev det också. Riktigt trevligt att träffa alla goa gamla vänner!

 Efteråt drog vi ner till Fjordfestivalen som pågår här i Uddevalla mellan den 25e och 28e. Jag hade glömt mitt legg så vi drog mest runt upp o ner på stan. Mycket folk och mycket fjortisfylla.
Vid midnatt ringde pappa från nordnorge o gnällde över att jag lämnat min stackars 17-åriga lillasyrra hemma ensam. Suck! Fick skjuts hem av Pär, väldigt snällt! Gillar inte att gå själv genom stan en sån natt...

Torsdag den 26e kom min faster Eva på besök o vi hade äran att få bjuda henne på lax och potatis. Hade en lugn eftermiddag och kväll ihop och spelade Alfapet med henne o syrran.


Fredag den 27e:
Idag är det exakt en månad tills jag fyller år... om det är en bra eller dålig sak vet jag inte riktigt... men så e det iaf...!
Gick ner till stan för att fika med Sofie idag. Så blev det, men vi fick en bonus bestående av tre vänner till vid fikabordet! =) Maria, Simon och Oskar var nämligen oxå ute och fikade... Tog en runda på stan och sen var vi redo för nästa fik (Jag och Sofie hade ännu inte fikat). Simon och Oskar hängde på... Trevligt!
Ikväll har jag hängt nere hos faster Eva medans syrran var iväg på ungdomssamling i Pingst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0