Sex dagars historia...

Idag Fredagen den 10e var det konstigt nog knappt svårt att komma ur sängen, även om klockan ringde redan 05.10. Sov så himla dåligt i natt o hade massa mardrömmar, så det var nästan en befrielse att få gå upp. Hade en ovanligt lugn dag på jobbet idag, även om det var en del att städa och så...
Bank sa det i altanfönstret på jobbet idag... Det var en liten Gråsparv som krockade i rutan o såg ut att ha brutit nåt för han låg på marken o var aldeles sné. Stod och såg på en stund när han kämpade med sina andetag. Borde väl ha gjort slut på hans lidande på nåt vis men det förmådde jag inte. När jag tittade ut nästa gång blev jag snopen över att se fågeln stå upp, om än krokig, och tog skydd från regnet under en liten buske. Återgick till mina sysslor men skuttade glatt tillbaka när jag hörde den pipa. Trodde den hade blivit ännu bättre.. men den pep för att det var en dum Skata som bet ihjäl honom. =( Kanske var bra för sparven att inte behöva lida mer, men jag blev ändå arg på den dumma Skatan!
Hehe...Och det var det jag ville skriva om idag... en liten fågel och hans öde... =)
Ikväll har jag tvättat kläder o nu ska jag snart sova. Hoppas på bättre sömn den här natten!

Torsdagen den 9e slutade jag jobba kl 9 på morgonen. Kan tala om att jag kände mig riktigt slut! Inte nog med att jag hade ett långt pass o att morgonen när man ska ha iväg brukarna till dagcenter i tid är det stressigaste momentet av allt...! Min kollega denna morgon var en man från bemanningen. Han var duktig o så men kunde naturligtvis inte rutinerna hos oss. Detta gjorde det även ännu stressigare för mig eftersom jag skulle instruera honom samtidigt som jag skulle jobba själv. Nu tror jag jag förstår lite hur ordinarie personal kände sig i början av sommaren när det kom fyra helt nya och okunniga sommarvikarier som de skulle lära upp... Tur att man fick gå bredvid 3 gånger iaf! Vi hann iaf få i ordning brukarna i tid till färdtjänsten denna morgon. Extra glad för det blev jag när jag kom ut i allrummet och såg att vi hade fått chefen på besök...! =)

image51Åkte hem och gick och la mig. Sov längre än jag hade tänkt eftersom pappa glömde ringa o väcka mig som han lovade, och för att jag inte var klok nog att själv sätta klockan oxå...

På kvällen tvingade jag ut mig själv, tänkte ta en liten promenad innan solen gick ner. På parkeringsplatsen träffade jag då Maria som var på väg ut att äta på Piren med några kompisar. Jag hängde på och det var gott, trevligt och dyrt...! =)

Onsdagen den 8e skulle jag egentligen inte ha börjat förrän 15.30 men fick hoppa in redan vid 12 eftersom Tanten som skulle jobba kände sig dålig o det inte fanns nån annan som kunde jobba, varken vikarier eller bemanningen... Blev en lång dag eftersom jag jobbade natten.

Tisdagen den 7e var det jobb igen. En mycket lugn dag på jobbet men oxå en väldigt långsam sådan. Hann dock med att sitta ute på altanen lite, vilket var väldigt skönt i det härliga vädret. Detta var dagen som hela Jönköping, förutom jag och min arbetskamrat, låg på vätterstranden. Höll på att smälta bort bara på promenaden till återvinningsstationen tillsammans med en av brukarna.
Efter jobbet åkte jag till Dalvik för att kolla posten åt min kompis Elin E. Är inte där så ofta o mitt lokalsinne har ju aldrig varit särskilt bra, så jag sprang runt ett tag innan jag hittade fram...
Skyndade hem och åt lite pasta innan jag skulle iväg igen. Denna gången med bil till Ekhagen, Jonas, Maria och Stina var så vänliga och hämtade upp mig på vägen från Mullsjö. Vi åkte hem till Elin M som bjöd på mumsig kvällsmat och glass. Vi studerade Elins och Markus fantastiskt fina lägenhet. Sen tog vi en promenad bland nybyggda villor och lekte lite på lekplatsen utanför Elin. =) Denna kväll fick jag två gigantiska myggbett på benet! Aj aj aj!!!

Måndagen den 6e var det tågresa till jkpg på schemat med avgång 15.33 från U-a central.Hela familjen följde med och vinkade av mig denna gången. Jag var lite bitter över att behöva åka tillbaka just denna dag. Det var kokhett på tåget och det hade varit en toppendag att ligga på stranden. Men istället fick jab bära alla tunga väskor upp och ner för trappor på min två byten. Jaja det gick ju bra, o man kan ju inte få allt...

Söndag den 5e började jag dagen med att klippa håret på min mor. Är verkligen inge bra på sånt o hon e den enda jag har klippt... men hennes hår e så bra så sett för det e så lockigt att det inte syns om det blir lite ojämnt sådär. =)
Därefter tog jag tag i det här med att slipa min stol som jag köpt på secondhand i Uddevalla. (Har tre till i Jönköping som oxå behöver en omgång.) Lånade pappas slipmaskin, o tog en snusnäsduk till "ansiktsmask" när pappa sa att det var farligt att få dammet i lungorna... =)
Impulsiviteten i den här familjen i kombination med min höga önskan om att få bada i havet innan jag åkte tillbaka till jkpg gjorde att vi slängde i oss middag med en himla fart o körde ner till hamnen... Därifrån tog vi "Sunningen" eller "Badbåten" som man ofta kallar den eftersom den åker mellan de olika badplatserna i Uddevalla. Åkte en rundtur (tar ca 2 timmar) och hoppade av på Gustavsberg på tillbakavägen. Där badade jag o syrran, för mig var det tragiskt nog årets första dopp... Men gött var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0